Du er her: HjemNyheterBrønnøy berømmes for nytenkning

– Dette var overraskende, sier Kåre Johan Råbakk, som er SLT-koordinator i Brønnøy og en av drivkreftene i prosjektet.

Han mottok prisen på vegne av Brønnøy og prosjektet, som har som mål å involvere ungdom i utviklingen av egne lokalsamfunn.

Jeg er utrolig stolt over at det vi jobber med blir sett og verdsatt.
Kåre Johan Råbakk, SLT-koordinator i Brønnøy

Ungdommen som samfunnsutviklere

Gjennom medvirkning og fokusdager deltar ungdommen i Brønnøy aktivt i kommunens samfunnsutvikling.

Medvirkning har en helsefremmende verdi i seg selv, og er også en viktig nøkkel for å utvikle gode tjenester.

Det har Brønnøy skjønt, og i samarbeid med kommunene Vefsn og Hemnes samt Nordland fylkeskommune har de på en ny måte involvert barn og unge i utviklingen av egne nærmiljø.

Hederen må deles med deles med Nordland fylkeskommune, og med de to andre involverte kommunene.
Kåre Johan Råbakk, SLT-koordinator i Brønnøy

Innovasjon viktig på folkehelsefeltet

– Folkehelseutfordringene er komplekse og krever at vi tenker nytt, sier daglig leder i Sunne kommuner, Ingvild Little.

– Sunne kommuner skal være et laboratorium for slik nytenkning og kunnskapsutvikling. Derfor vil vi også berømme personer og kommuner som har vært innovative på områder som har betydning for folks helse og trivsel.

Det var mulig å nominere både enkeltpersoner, prosjekter, kommuner og fylkeskommuner til prisen, og det kom inn mange gode nominasjoner.

Brønnøy og MED Ungdom i fokus er en verdig vinner!
Ingvild Little, daglig leder i Sunne kommuner

Les mer om prosjektet MED Ungdom i fokus her