Du er her: HjemNyheterMøt vår nye medarbeider

Vi er glade for å meddele at Maria Eintveit er ansatt som ny organisasjons- og kommunikasjonsrådgiver i Sunne kommuners sekretariat.

Stillingen er i første omgang et vikariat, og Eintveit begynner i jobben 15. august.

Utmerket seg blant mange søkere

Maria Eintveit (28) er utdannet statsviter og har blant annet erfaring fra kommunikasjons- og organisasjonsarbeid i Foreningene Nordens Forbund.

Hun var en av 107 søkere til stillingen.

– Maria har en kombinasjon av organisasjonserfaring og kommunikasjonsteft som vil være svært nyttig i jobben som organisasjons- og kommunikasjonsrådgiver hos oss, sier daglig leder Ingvild Little.

Brenner for samskaping og bærekraftig samfunnsutvikling

Også Maria selv gleder seg til å ta fatt på jobben. Hun er glad i å skrive, og brenner for temaer som samskapinginnovasjon og en bærekraftig samfunnsutvikling som setter mennesket i sentrum.

– Jeg ble veldig engasjert da jeg leste om Sunne kommuners arbeid, og fikk stor lyst til å bidra i arbeidet med å skape gode lokalsamfunn og sette folkehelsearbeid på agendaen.

Nyttig kombinasjon av erfaringer

I løpet av mastergraden har Eintveit særlig fordypet seg i nettverkssamarbeid mellom kommuner og fylkeskommuner.

– Dette vil forhåpentligvis være nyttig kunnskap å ha med seg inn i Sunne kommuner.

I tillegg har hun fra forrige jobb erfaring med å skape gode dialoger og samarbeid på tvers av sektorer og landegrenser.

Dette er en stor styrke å ha med seg inn i et nettverk som jobber både lokalt, nasjonalt og internasjonalt.

Vikariat med mulighet for forlengelse

Bakgrunnen for at stillingen ble utlyst er at nåværende organisasjons- og kommunikasjonsrådgiver Ingrid Ovedie Volden skal ut i permisjon.

Stillingen er i første omgang et vikariat, med mulighet for forlengelse.

Jeg gleder meg til å begynne!
– Maria Eintveit

Ser frem til å møte nettverk og samarbeidspartnere

15. august er Maria på plass på Sentralen i Oslo, hvor Sunne kommuner holder til.

– Jeg ser frem til å lære mer om alle de gode tiltakene som skjer innenfor folkehelse blant nettverkets medlemmer, sier hun.

Ikke minst gleder jeg meg til å møte alle menneskene som jobber innenfor feltet!