Du er her: HjemNyheterVelkommen til nettverkskonferanse!

Hvordan står det egentlig til med Generasjon Alvor? Hva påvirker unges psykiske helse? Og hvordan kan kommuner, fylkeskommuner og andre aktører i lokalsamfunnet jobbe for å skape trivsel, innenforskap og mestring i den urolige ungdomstida?

Dette er sentrale spørsmål når Sunne kommuners nettverkssamling går av stabelen 8. og 9. mai i Kristiansand.

Åpen nettverkskonferanse

Konferansen “Under ombygging” – Hvordan skape lokalsamfunn som fremmer mening og mestring for ungdom? er åpen for alle.

Konferansen er aktuell for ansatte i kommuner og fylkeskommuner, frivillige organisasjoner og andre som jobber for å fremme trivsel, innenforskap og mestring for ungdom.

Program og påmelding hvis du ikke er medlem av Sunne kommuner

Program og påmelding for Sunne kommuners medlemmer

Lanserer nasjonalt forum for folkehelsekoordinatorer!

I tilknytning til konferansen lanserer vi 9. mai Norges første møteplass for alle landets folehelsekoordinatorer!

Etableringen av Nasjonalt forum for folkehelsekoordinatorer er støttet av Helsedirektoratet, og skal være en arena for kunnskapsutvikling, nettverksbygging og inspirasjon for mennesker som koordinerer og forvalter kommunens folkehelseansvar.

Dette første fysiske forumet i Kristiansand har temaet psykisk helse, med fokus på barn og unge.

Les mer om forumet her!

NB. Det er separat påmelding til forumet. Det vil si at deltakere på konferansen dagen før, eller medlemmer som deltar på hele nettverkssamlingen, må melde seg på forumet separat.

Faglige og sosiale nettverksdager

Nettverkskonferansen arrangeres årlig i en av Sunne kommuners medlemskommuner eller -fylkeskommuner. I år er det den vakre sørlandsbyen Kristiansand som er vertskap.

I tillegg til konferanse, består samlingen av generalforsamling (9. mai), temagruppesamling (8. mai) og festmiddag på Christiansholm festning.

Vi ser fram til givende både faglige og sosiale nettverksdager i Kristiansand!