Du er her: HjemNyheterEgen politikksesjon på Folkehelsekonferansen

Under Folkehelsekonferansen i fjor ble det for første gang arrangert en egen sesjon tilpasset politikere. Dette gjentas på årets konferanse, som går av stabelen 26. og 27. oktober i Oslo.

Det overordnede temaet for konferansen er nærnaturens betydning for helse og trivsel i lokalsamfunn.

For politikere og andre interesserte!

Innholdet i politikksesjonen, som er tilpasset politikere men åpen for alle, adresserer folkehelse mer generelt. Sesjonen avholdes på konferansens første dag, mandag 26. oktober, og ledes av Sunne kommuners leder, Ildri Eidem Løvaas.

Riksrevisor Per Kristian Foss vil åpne sesjonen, og snakke om Riksrevisjonens ferske undersøkelse av offentlig folkehelsearbeid.

Hvordan står det til med folkehelsearbeidet tre år etter folkehelseloven? Hva gjør KS for å støtte opp om kommunenes folkehelsearbeid? Hva er nøkkelen for å lykkes?

Hvordan står det til med folkehelsearbeidet tre år etter folkehelseloven?
Per Kristian Foss, riksrevisor, om Riksrevisjonens undersøkelse

Kommunene og folkehelsa – Viktige løft i kommunesektoren
Helge Eide, områdedirektør i KS

Politikernes rolle – Hva vil du bli husket for?
Monica Fleisje, Helsedirektoratet

Nøkkelen er en god samarbeidskultur!
Susanne Hagen, doktorgradsstipendiat, Høgskolen i Buskerud og Vestfold

Vel møtt!

Konferansen er også generelt svært aktuell for ansatte og politikere i kommuner og fylkeskommuner, forvaltere, fagfolk og frivillige organisasjoner.

Se her for program og påmelding!