Du er her: HjemNyheterFolkehelsekonferansen 2016 til Bodø

Hver høst arrangerer Sunne kommuner Folkehelsekonferansen i samarbeid med Folkehelseforeningen. De tre siste årene har Folkehelsekonferansen vært arrangert på Radisson Blu Scandinavia Hotel i Oslo.

Det har imidlertid flere ganger vært oppe til diskusjon hvorvidt konferansen også skal arrangeres andre steder.

Mot nord!

Nå er det bestemt at årets konferanse skal avholdes på Scandic Hotel Havet i Bodø. Byen feirer i år sitt 200-årsjubileum, og ser sammen med Nordland fylkeskommune fram til å ta imot Norges største konferanse om folkehelse, forebygging og helsefremming.

– Dette blir så bra. Vi gjør alvor av å være en konferanse av nasjonalt omfang, og har både kommunen og Nordland fylkeskommune med oss på laget, sier daglig leder Årstein Skjæveland.

Vi lover å bidra til 200-årsfesten med en glimrende konferanse!

Både Bodø kommune og Nordland fylkeskommune er medlemmer av Sunne kommuner – WHOs norske nettverk, og er gode eksempler på hvordan man kan jobbe med folkehelse lokalt og regionalt.

Folkehelse på tvers

Etter et smalere tema i anledning Friluftslivets år 2015 (‘Det nære friluftslivet’), vil årets konferanse igjen ha et stort og sektorovergripende tema, nemlig ‘Folkehelse på tvers’.

Har du innspill til tematikk, innlegg eller foredragsholdere? Send inn tips til post@folkehelsekonferansen.no!

Foto: Ernst Furuhatt