Du er her: HjemNyheterGrane nytt medlem

Grane kommune på Helgeland i Nordland ble tatt opp som medlem i Sunne kommuner før sommeren.

Tar folkehelse på alvor

Grane søkte medlemskap i Sunne kommuner fordi folkehelse er et helt sentralt satsingsområde i kommunen.

– Vi tar folkehelse på alvor, og tror at et medlemskap i dette nettverket vil ha god signaleffekt for våre innbyggere, ansatte og politikere, sier folkehelsekoordinator Rune Stabbforsmo. Det er han som er kommunens administrative kontakt inn i nettverkssamarbeidet, mens ordfører Bjørn Ivar Lamo er politisk kontaktperson.

Faglig påfyll og erfaringsutveksling

Stabbforsmo håper videre at medlemskapet vil generere faglig påfyll innenfor folkehelsearbeidet, og at Grane kan bidra til glede for andre medlemmer i Sunne kommuner.

– Som folkehelsekoordinator ser jeg mest frem til å få et bredt faglig nettverk rundt meg med folk som er glødende opptatt av folkehelsearbeidet, sier han.

Vi er glade for og stolte over å få Helgelandskommunen med i Sunne kommuner. I Grane får vi et dedikert nettverksmedlem som sikter mot å bli Nordlands beste folkehelsekommune!