Du er her: HjemNyheterØygarden med i Sunne kommuner

Øygarden er tatt opp som medlem i Sunne kommuner. Øykommunen i vest blir den første kommunen i Hordaland som slutter seg til nettverkssamarbeidet.

Tar folkehelse på alvor

Øygarden har i lang tid arbeidet med og prioritert folkehelse høyt. Kommunen søkte om medlemskap i nettverket for å signalisere at kommunen tar folkehelse på alvor, og at det gjennom en politisk forankring og viljeserklæring kan satses på folkehelse på alle kommunale nivå.

Inspirasjon i folkehelsearbeidet

Den politiske kontakten inn mot nettverket er Remi Oen, som er leder i kommunens utvalg for levekår. Administrativ kontaktperson er folkehelsekoordinator Bente Guntveit.

– Jeg ser fram til å få inspirasjon til det lokale folkehelsearbeidet på ulike arenaer i nettverket, sier Guntveit.

Vi gleder oss til å få Øygarden med inn i våre samarbeidsarenaer, for slik å kunne understøtte øykommunens arbeid med å skape helse og trivsel for sine innbyggere.

Nysgjerrig på medlemskap? Les med om fordelene med å være med i et nettverk av dedikerte folkehelsekommuner og -fylkeskommuner!