Du er her: HjemNyheterSaltdal nytt medlem

Vi utvider nettverket i nord, og ønsker velkommen til Saltdal kommune!

Saltdal er en kommune som lenge har vært opptatt av god folkehelse. Samtlige skoler og barnehager er sertifisert som helsefremmende av Nordland fylkeskommune.

– Nå er vi opptatt av å skape møteplasser for barn og unge på fritiden hvor også voksne er tilstede, sier folkehelsekoordinator Solveig Annie Strøm.

Aktiviteter for alle

– Vi jobber med en rekke nærmiljøtiltak som skal sikre gode og helsefremmende møteplasser både inne og ute. Gode uteområder for skoler og barnehager er et eksempel, forteller Strøm.

Av kommunens prosjekter er hun spesielt stolt av utviklingen av Skansenøyra uteområde. Her er det stor variasjon i aktivitetene som tilbys, og du finner blant annet badeplass, petanque-baner, sandvolleyballbane, grillplass og trær å klatre i

– Området er blitt så fint å møtes i. Her kan hele familien komme og gjøre forskjellige aktiviteter. Det er rekreasjon å være ute her med sol, hav og utsikt. I tillegg er det svært sentrumsnært!

«Folk e så bra» er slagordet for kommunen vår.

Gleder seg til nettverkssamarbeidet

Nå gleder folkehelsekoordinatoren seg stort til å bli med i nettverket, og etablere samarbeid med innovative og engasjerte sparringspartnere fra hele landet.

– Vi ønsker mer kunnskap og gode ideer, og jeg ser frem til å høre erfaringer fra andre. Vi har mye å lære av hverandre!

Les også: 6 gode grunner til å være med i Sunne kommuner.