Du er her: HjemNyheterSirdal nytt medlem

Vi ønsker Sirdal kommune velkommen som nytt medlem!

I Sirdal kommune er de opptatt av å bringe mennesker sammen og jobber for å skape aktive møteplasser som er tilgjengelig for alle.

– Gjennom vårt folkehelsearbeid håper vi å skape tilhørighetøkt fellesskap og aktivitetsglede for mange, sier folkehelsekoordinator Ingeborg Selma Kvæven.

Best på friluftsliv

Sirdal har satt seg som mål at de skal ha regionens beste tilbud innenfor friluftsliv. Et ledd i dette arbeidet har vært å tilby gratis bruk av alle kommunale idrettsanlegg til idrettslag, utlån av kanoer sommerstid og skøyter i vintersesongen.

Spesielt stolt er kommunen av det 220 km lange sti- og løypenettet, med preparerte langrenns-løyper for vinteren og merkede stier, turveier og vandremuligheter til sommeren.

– Løypenettet er et godt eksempel på en vellykket samskaping hvor kommunen, næringslivet, innbyggere og hytteforeninger skaper et flott tilbud sammen, sier Kvæven.

-Først og fremst gir dette tilgang til vakre naturopplevelser, men følelsen av fellesskap, eierskap, stolthet og tilhørighet er viktige verdier og nødvendig for å lykkes i et felles prosjekt.

Ser frem til samarbeid og sparring

Folkehelsekoordinatoren ser nå frem til å etablere samarbeid med innovative og engasjerte sparringspartnere fra hele landet.

– For oss er Sunne kommuner en viktig kunnskaps- og erfaringsarena. Medlemskapet gir oss nye impulser, ny kunnskap og ikke minst nye kontakter innen folkehelsearbeid og folkehelsetenking for alle.

“Sammen er vi sterkere” er slagordet for vårt folkehelsearbeid.

Les også: 6 gode grunner til å være med i Sunne kommuner.