Du er her: HjemNyheterStyreleder Ildri Eidem Løvaas er død

Med Ildris bortgang mister Sunne kommuner en dyktig, driftig og visjonær leder som har hatt uvurderlig betydning for nettverkets utvikling, og med det også for folkehelsearbeidet i Norge. Hun våget å tenke stort, og hadde et spesielt engasjement for at politikere skulle ta eierskap til det å fremme helse og trivsel for alle. Livskvalitet, og det å utforme byer og tettsteder som er gode å leve i, var en av Ildris mange hjertesaker.

Ildri begynte som styreleder i Sunne kommuner i 2014 og ble nylig enstemmig valgt for to nye år. Som tidligere ordfører hadde hun stor tillit også blant nettverkets politiske representanter, og hun reiste ofte rundt til kommuner for å fortelle om viktigheten av å “ta vare på velgerne dine”.

Med Ildri som styreleder har nettverket opplevd stor vekst og posisjonert seg som en sentral aktør på folkehelsefeltet i Norge. Hun var skarp, snartenkt, klok og effektiv. Ildri vil bli dypt savnet av alle oss som var så heldige å få jobbe sammen med henne, sier nestleder i Sunne kommuner, Sturla Ditlefsen.

Våre tanker går til Ildri Eidem Løvaas familie og venner.

Ildri Eidem Løvaas var tidligere ordfører i Oppegård kommune, og kommunen opplyser at det vil bli lagt ut kondolanseprotokoll på Oppegård rådhus fra mandag 12. august.