Du er her: HjemNyheterVelkommen til nettverkskonferanse i Sandnes

Sunne kommuners nettverkssamling går i år av stabelen 27.-29. april i Sandnes.

27. april er det samling for nettverkets temagrupper, 28. april en nettverkskonferanse i samarbeid med Helsedirektoratet, og 29. april administrativ samling og generalforsamling.

Inkludering og integrering

Nettverkskonferansen 28. april er åpen for alle. Denne finner sted på Vågen vgs., og her vil sentrale folkehelsetema som inkludering og integrering bli adressert.

I tillegg vil det bli satt fokus på folkehelse som politisk valg, blant annet gjennom «Ta vare på velgerne dine» – politikeropplæringen som blir revitalisert i disse dager.

Samarbeid med Helsedirektoratet

Selve konferansedagen 28. april er et samarbeid med Helsedirektoratet. De har lagt sin samling for folkehelserådgivere og –koordinatorer i fylkeskommune og Fylkesmann til Sandnes, og har denne 29. april.

Parallelt avholder Sunne kommuner administrativ samling og generalforsamling.

Se her for program og påmelding!

Aktiviteter og hygge

I tillegg til det faglige programmet er det lagt opp til flere sosiale arenaer under samlingen. Etter konferansedagen den 28. april er det for eksempel mulighet til å bli med på byvandring, sykkeltur og pottemakeri. Eller hva med det lokale tilbudet “Den kulturelle ølsekken”?

Om kvelden den 28. april blir det nettverksmiddag i Strandhuset på Ølbergstranden kurs- og konferansesenter.

Sandnes ser fram til vertskapsrolle

Sandnes er et av nettverkets eldste medlemmer, og gleder seg til å være vertskap for konferansen og samlingen forøvrig. Store deler av samlingen vil finne sted på Gamlaværket, som er et ærverdig hotell midt i Sandnes by.

Vi ser fram til å ta imot nettverket som vertskap for årets samling. Det er også positivt at vi har fått med Helsedirektiratet som medarrangør av konferansen.
Hans Ivar Sømme, Sandnes Sunn ny

Vi gleder oss til sosiale og faglige nettverksdager i Sandnes!

Påmelding