Du er her: HjemNyheterVil du lede et nettverk i vekst?

Vi søker en utviklingsorientert og samfunnsengasjert leder med gode samarbeidsevner og stor gjennomføringskraft. Sunne kommuner er et nettverk av kommuner og fylkeskommuner som setter sosial bærekraft og folkehelse høyt i sin samfunnsplanlegging. Vi er en del av WHOs europeiske Healthy Cities nettverk, og jobber både lokalt, nasjonalt og internasjonalt med å skape lokalsamfunn som er gode å leve i.

Om oss

Sunne kommuner kobler akademia og praksisfeltet og fungerer som et laboratorium for utveksling av idéer, læring og kunnskapsutvikling. Vi tilbyr viktige møteplasser, inspirasjon og kompetanseutvikling for politikere og fagpersoner i kommuner og fylkeskommuner. Nettverkets samarbeidsaktører inkluderer bl.a. WHO, Helsedirektoratet, KS, andre nasjonale nettverk og ledende forskningsmiljøer.

En sentral del av jobben som daglig leder blir å opprettholde og styrke nettverkets posisjon i en ny tid hvor arbeidet med å nå FNs bærekraftsmål danner rammen for kommuners og fylkeskommuners samfunnsutvikling. Personen vi søker forstår derfor betydningen av folkehelsearbeidets rolle i en bærekraftig samfunnsutvikling. God rolle- og systemforståelse, innsikt i offentlig sektor, og forståelse for samspillet mellom forvaltning og politikk er viktig.

Sentrale arbeidsoppgaver

• Ansvar for nettverkets daglige drift, herunder økonomistyring
  • Personalansvar for øvrige ansatte i sekretariatet
  • Ansvarlig for organisasjonsutvikling, herunder å følge opp strategi og handlingsplaner
  • Tilrettelegge for nettverksaktiviteter, digitalt og i form av møter og konferanser
  • Synliggjøre nettverket for potensielle medlemmer og andre relevante samarbeidsaktører
  • Koordinere Sunne kommuners internasjonale arbeid og forpliktelser gjennom vår tilknytning til WHOs europeiske Healthy Cities-nettverk.

Om deg

Vi ønsker oss en trygg, tydelig og synlig leder med god relasjonskompetanse. Du har gode kommunikasjonsevner og en motiverende lederstil.

Som daglig leder i Sunne kommuner skal du inspirere medarbeidere og nettverksmedlemmer, ta initiativ til ulike prosjekt, og sørge for at prosjektene blir gjennomført. Du må derfor være analytisk, strukturert og målrettet. Vårt store engasjement internasjonalt forutsetter at daglig leder har gode engelskkunnskaper og trives med å kommunisere på engelsk.

Vi forventer at du har:

• Høyere utdanning, fortrinnsvis på masternivå, innenfor relevante fagområder som samfunnsvitenskap, økonomi eller ledelse
  • Erfaring som leder av organisasjon, avdeling eller fagområde
  • Kunnskap og aller helst erfaring med arbeid innen felt som folkehelse og bærekraftig utvikling
  • Erfaring med prosjekt- og prosessledelse
  • God samfunnsforståelse og kunnskap om offentlig sektor
  • Initiativ, samarbeidsevner og høy grad av selvstendighet

Vi tilbyr:

• En spennende stilling med gode utviklingsmuligheter
  • Stort handlingsrom og frihet til å tilrettelegge egen arbeidshverdag
  • Et utvidet kollegium av kunnskapsrike og engasjerte nettverksmedlemmer og samarbeidsaktører
  • Kontorplass i et inspirerende fagmiljø på SoCentral – Nordisk inkubator for samfunnsinnovasjon, Sentralen i Oslo
  • Gode muligheter for hjemmekontor
  • Konkurransedyktige betingelser

Søk på stillingen her! Søknadsfristen er 22. oktober.