Den 8.-10. desember er det duket for WHO Healthy Cities’ årlige konferanse, som i år finner sted på Zoom. Årets tema er ‘Healthy cities in times of pandemic: protecting communities and building back better’.

Konferansen gir medlemmer fra de ulike nasjonale nettverkene mulighet til å dele erfaringer, diskutere aktuelle folkehelseutfordringer, feire suksesser og lære av hverandre. Fra Norge vil vi få høre om Bodø kommunes erfaring med digital oppfølging av koronapasienter!

Se programmet for konferansen her.

Konferansen går over hele tre dager, men det vil være fullt mulig å «hoppe» inn og ut som man ønsker. Se sekretariatets anbefalinger til sesjoner som er verdt å få med seg under.

Vurderer din kommune eller fylkeskommune medlemskap i Sunne kommuner, og ønsker å delta på konferansen? Ta kontakt med sekretariatet her.

Praktisk informasjon:

Dato:                  8. – 10. desember (man velger selv hvor mye man ønsker å delta på)
Sted:                   Zoom (lenke vil bli sendt ut til påmeldte kort før konferansen)
Språk:                 Engelsk
Målgruppe:       Fagpersoner og politikere i kommuner, fylkeskommuner og på nasjonalt nivå
Påmelding:        Meld deg på her senest 30. november

Sekretariatet i Sunne kommuner har fått i oppgave å koordinere påmeldinger til konferansen fra norske kommuner og fylkeskommuner.

Etter fristen vil alle påmeldte motta en e-post dirkete fra WHOs konferansesekretariat med nærmere informasjon, lenke til webinaret osv.

Utvalgte høydepunkter i programmet (NB! Tidspunkter kan bli endret i endelig program)

8. desember

11:00-12:00 Opening speeches
13:30-14:30 Strengthening urban preparednes: lessons from Covid-19